جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۳
کد خبر: ۸۳۷۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
حاج شیخ میثم علی پناه:

سبک زندگی امام حسین(ع) به مردم معرفی شود

حجت الاسلام شیخ میثم علی پناه با اشاره به برگزاری برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین (ع) تهران گفت: در صورتی که این نمایشگاه و سایر نمایشگاه‌ها باعث ارتقا بخشیدن به سطح آگاهی مردم در خصوص قیام امام حسین(ع) شود، می‌تواند کمک بزرگی به عزاداری‌ها کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی پناه با تاکید بر محتوای نمایشگاه‌های مذهبی در ماه محرم، اظهار کرد: روی محتوا‌ها باید فکر شود و با پیام قیام عاشورا همخوانی داشته باشد و این بسیار مهم است که چه برنامه‌هایی در این نمایشگاه‌ها به مردم عزادار ارایه می‌شود. 
   
این مدرس علوم حوزوی در ادامه تصریح کرد: پیام قیام امام حسین (ع) پیام حیات بخشیدن به انسان‌ها و آموختن راه و روش درست زندگی به آنهاست و ما نباید اندیشیدن به راه امام حسین (ع) را فقط در روز عاشورا خلاصه کنیم و باید نوع رفتاری که امام حسین (ع) با فرزندانشان از مدینه تا کربلا داشتند و ارتباطشان با بستگان و حتی دشمنانشان در این مدت را مورد توجه قرار دهیم. 
  
میثم علی پناه برپایی نمایشگاه در میدان امام حسین (ع) تهران را اقدامی پسندیده توصیف کرد و افزود: علت اینکه این همه بر گریه کردن به مصیبت کربلا تاکید شده همین است که خط اصلی زندگی اسلامی گم نشود چون امام حسین (ع) یک مجموعه‌ای از فضایل و مکارم اخلاق را در این حرکت خودشان به نمایش گذاشتند که باید مورد بازخوانی قرار گیرد. 
 
وی در پایان افزود: سبک زندگی حسینی نه فقط در روز عاشورا بلکه از زمانی که حضرت به سمت کوفه حرکت کردند و در کربلا و همه زوایای زندگی ایشان باید مورد بازخوانی و توجه قرار گیرد و اگر در نمایشگاه‌ها به طرق مختلف به این موضوعات پرداخته شود، می‌تواند بسیار مفید باشد.
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما